درباره وبلاگ


دانشمدی آزمایش جالبی انجام داد. او در میان یک آکواریوم یک دیوار شیشه ای قرار داد، که آنرا به دو بخش تقسیم کرد. در یک بخش، ماهی بزرگی قرار داد وبخش دیگرماهی کوچی که غذای مورد علاقه ماهی بزرگتر بود. ماهی کوچک، تنها غذای ماهی بزرگ بود و دانشمند به او غذای دیگری نمی داد. او برای شکار ماهی کوچک، بارها و بارها به سویش حمله برد، ولی هر بار با دیوار شیشه ای برخورد می کرد، همان دیوار شیشه ای که او را از غذای مورد علاقه اش جدا می کرد. پس از مدتی، ماهی بزرگ از حمله و یورش به ماهی کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوی آکواریوم و شکار ماهی کوچک، امری محال و غیر ممکن است. در انتها دانشمند شیشه بین دو بخش آکواریوم را برداشت، ولی دیگر هیچگاه ماهی بزرگ به ماهی کوچک حمله نکرد و به آن سوی آکواریوم نیز نرفت. گرچه دیوار شیشه ای دیگر وجود نداشت، اما دیواری که در ذهن ماهی بزرگ ساخته شده بود.هیچگاه فرو نریخت، دیواری که از دیوار واقعی سخت تر و بلندتر می نمود و آن دیوار، دیوار بلند باور خود بود.
موضوعات
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 200
بازدید کل : 46504
تعداد مطالب : 178
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
ســـــــرگــــــرمــــــی
بــــرتـریــــن ســـایـت مـطالـــب تـفــریحــــی , ســـرگـرمـــی و دانســـتنـی
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 1:16 ::  نويسنده : NASEH

اگر قصد حمام کردن را دارید به این نکات مهم قبل و بعد از استحمام دقت کنید.

۱- حمام کردن در حالت ناشتا مضر است و حتی برای افرادی که می خواهند غسل کنند توصیه می شود با خوردن مقداری عسل از ناشتایی دربیایند. حمام با شکم خالی باعث ضعف کلی بدن می شود.

۲- بعد از هضم غذا به حمام بروید، یعنی با معده سبک، گرسنه رفتن باعث ضعف و با شکم پر حمام رفتن باعث، فساد غذا می شود.

۳- مطمئن باشید تا آب و محیط حمام گرم باشد. البته افراد گرم مزاج، حمام شان باید مقداری سبک تر و دمای آن متعادل تر باشد.

با رعایت این سه نکته و بعد از ورود به حمام به این توصیه ها هم دقت کنید.

کیسه نکشید!

باورهایی که درباره کیسه کشیدن در فرهنگ ما وجود دارد، غلط است. ما با کیسه کشیدن می خواهیم به زور طبقه سطحی پوست را که لایه شاخی نام دارد، از سطح پوست برداریم و خیلی ها وقتی به اصطلاح با کیسه چرک می کنند، تصور می کنند این چرک ها هستند که از پوست خارج شده اند؛ در حالی که این لایه ای از پوست است که شما به زور کنده اید. وجود لایه شاخی پوست که سطح آن را می پوشاند و لایه ای مرده از سلول های پوستی است، برای حفاظت لایه های زیرین پوست که زنده اند، لازم است.

پس یک لیف نرم برای برداشتن عرق از سطح پوست کافی است. با استفاده از یک لیف نرم، آن بخش از سلول های سطحی پوست که آمادگی جدا شدن از سطح پوست را دارند، برداشته می شوند و می ریزند.

بنابراین لازم نیست شما با یک کیسه زبر و سفیدآب زبرتر و با فشار دست به جان طبقه سطحی پوست تان بیفتید. این کار سلامت پوست و نقش حفاظتی آن را به خطر می اندازد.



دوش یا وان؟



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به طور معمول وقتی دوش می گیرید، آب روی سر و بدن تان جاری می شود و پوست و موی تان را شستشو می دهد و می رود.

ولی وقتی وان را پر می کنید و در آن دراز می کشید، آب راکد است و امکان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرک بدن وارد آب وان می شود. از طرف دیگر، وقتی دوش می گیرید آب کمتری استفاده می شود تا بخواهید برای حمام کردن تمام اعضای خانواده وان را از آب پر و خالی کنید. همچنین شستشوی کامل بدن و اعمال بهداشتی زیر دوش راحت تر است.

حال اگر با توضیحات بالا بازهم اصرار به استفاده از وان دارید لازم است هر نفر پس از استحمام، دیواره های وان را با وسیله ای زبر از آلودگی ها پاک و ضدعفونی کند تا برای استفاده نفر بعدی پاکیزه باشد.

باید ها و نباید های استفاده از سنگ پا

در استفاده از سنگ پا، هیچ گاه صابون را به سنگ پا نکشید چرا که با این کار تکه هایی از صابون لای سوراخ های سنگ پا می ماند و ممکن است باعث ایجاد آلودگی شود، برای استفاده از سنگ پا، باید ابتدا کف ایجاد شده از صابون را به کف پا بمالید، سپس سنگ پا را به کف پا بکشید.

حتما سنگ‌پای مخصوص به خود داشته باشید و از سنگ‌پای دیگران استفاده نکنید؛ همچنین آن را در معرض آلودگی قرار ندهید. بعد از استفاده از سنگ پا آن را با یک برس شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و آن را در محیط خشک نگه دارید زیرا محیط مرطوب باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود.

تمیز و خشک کردن سنگ پا بعد از هر بار استفاده الزامی است؟

البته گفتن این نکته ضروری است که در بعضی از موارد مانند بیماری پسوریازیس استفاده از سنگ پا موجب تشدید بیماری می شود بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از استفاده از سنگ‌پا به یک پزشک متخصص مراجعه کنند و از ترکیبات کراتولیتیک که پزشک تجویز می‌کند و باعث نرم شدن لایه‌های کلفت شاخی کف پا می‌شود، استفاده کنند.

و همچنین استفاده از سنگ پا برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود. چنانچه این افراد کف پا را بیش از حد سایش دهند، باعث ایجاد خراش‌هایی در کف پا می‌شوند و میکروب‌ها به کف پا منتقل خواهد شد.



کی چه شامپویی استفاده کنه؟

استفاده از شامپو نیز شیوه خاصی دارد. اگر شما پوست طبیعی یا مایل به چرب دارید و هر روز حمام می روید باید یک بار شامپو کنید. اگر یک روز در میان به حمام می روید باید دو بار شامپو کنید و اگر سه روز یک بار حمام می کنید باید سه بار شامپو بزنید؛ یعنی به ازای هر روز باید یک بار شامپو کنید. ولی بهتر است با فواصل کمتری به حمام بروید تا کمتر شامپو بزنید. اگر هر روز حمام بروید و یک بار شامپو بزنید، بهتر از سه روز در میان سه بار شامپو زدن است.

اما اگر پوست طبیعی مایل به خشک دارید، باید بر حسب خشکی موهایتان، یک روز در میان یا دو روز در میان به حمام بروند و تعداد دفعات شامپو زدن را کمتر کنند. کسانی که به دلیل پیری، پوست و مو هایشان خشک شده است می توانند هر روز حمام کنند، ولی هر روز شامپو نزنند و با آب تنها دوش بگیرند. بهتر است به دلیل خشکی پوست و موهایشان، دو یا سه روز یک بار شامپو بزنند.



توصیه برای بعد از استحمام



۱- قبل از خروج از حمام، کمتر از یک دقیقه آب سرد را روی پایتان بریزید (مچ پا به پایین).



۲- بدنتان را یکباره سرد نکنید و به سرعت در معرض هوای سرد قرار نگیرید.



۳- تنتان را خوب خشک نمایید.



۴- بلافاصله بعد از حمام فعالیت فیزیکی نکنید، بلکه مدتی بنشینید.

۵- علی رغم اینکه احساس عطش دارید ولی به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه آب نخورید و اجازه بدهید حرارت حاصل از استحمام فروکش کند. اگر خیلی تشنه شدید، مقداری آب ولرم را کمی شیرین کنید و آنرا مزه مزه نمایید و بیرون بریزید یا اینکه جرعه جرعه میل کنید.

۶- بلافاصله لباس نپوشید و مدتی حوله به تن داشته باشید، چرا که افراد مخصوصاً با طبع تر، بدنشان بعد از استحمام رطوبتی دفع می کند که جذب حوله می شود و اگر لباس به تن داشته باشند، باعث خیس شدن آن می شود.

۷- سرتان را کاملاً خشک کنید و با کلاه یا دستار سرتان را ببندید، حتی اگر در جای گرم و زیر آفتاب هستید و در این زمینه اهل بیت چنین عمل می کردند. سشوار اگر حرارت آن خیلی شدید و به ریشه مو نزدیک نباشد که باعث سوزاندن ریشه مو شود، مشکلی ندارد مخصوصاً برای افرادی که طبیعت سرد دارند یا سرشان سرد است.

و توصیه آخر

پس از استحمام، فاصله میان انگشتان پا به طور کامل خشک شود؛ به دلیل این که پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می ماند و این رطوبت زمینه ساز پرورش قارچ هایی در این محیط می شود که بیماری زا هستند و به سفید و لیچ شدن میان انگشتان پا منجر می شوند. برای پیشگیری از این مشکل باید پا را پس از شستن، خوب خشک کرد.



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 21:9 ::  نويسنده : NASEH

سشوار کشیدن علاوه بر اینکه از هنرهای آرایشی و آرایشگری است، برای سلامت مو هم ممکن است مضر یا مفید باشد، همه چیز به این بستگی دارد که چگونه از این وسیله استفاده کنیم.
قبل از اینکه دکمه سشوار خودتان را روشن کنید، باید موهایتان را با آب خیس کنید. برای این کار می‌توانید موهایتان را بشویید و یا با یک آب‌پاش مقداری آب روی موهایتان اسپری کنید. سپس موهایتان را به اندازه پنج دقیقه درون حوله بپیچید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

● موهایتان را خشک کنید
برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید. استفاده از برس برای خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهایتان بهتر مرتب شده و فرم می‌گیرند.
اگر نخواستید از برس برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید، انتخاب دیگر این است که فقط با استفاده از دست‌تان موهایتان را بالا و پایین ببرید و جلوی سشوار آنها را خشک کنید.

● کدام برس بهتر است؟
بهترین برس، برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار کشیدن بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس‌های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب‌ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. شما می‌توانید از برس‌های کم قطرتر برای مرتب کردن و سشوار کشیدن موهای چتریتان استفاده کنید.
برس‌های پارویی برای پرداخت نهایی موهای بلند پس از سشوار کشیدن مناسب‌اند. برس‌های سشوار در ۳ اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارند. برس‌های چوبی موهایشان ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی است بنابراین به گرفتن بهتر موها درون‌شان کمک می‌کنند.

● آداب سشوار کشیدن
حتما دیده‌اید سشوارهایی که در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، سشوارهایی قوی‌تر هستند ولی برای استفاده‌های خانگی می‌توان سشوارهای کم قدرت‌تری را نیز انتخاب کرد. دقت کنید سشواری که می‌خرید حتما دارای درجه‌های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند.
برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن‌ها و ژل و سایر فرآورده‌هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده‌اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.
حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد. تلاش کنید سرهای مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنید تا حرارت بر سطح موهایتان پخش شود و به ویژه اگر موهایتان مجعد است، استفاده از این سرها سبب می‌شود موهایتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهای ویژه زمان سشوار کشیدن را طولانی‌تر خواهد کرد.

● موهایی که برق می‌زنند
وقتی به سالن‌های آرایش می‌روید، پس از سشوار کشیدن موها برق خاصی پیدا می‌کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موها است.
اگر می‌خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد، باید از باد گرم سشوار استفاده کنید. هر چه شما بیشتر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیشتر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می‌افتند ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می‌یابد.
موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، به آرامی موها را از برس باز کنید برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.
برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.
اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید با سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

● هر روز سشوار نکشید
شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار حسابی برای سلامت موهایتان خطرناک است.
بنابراین تلاش کنید هر روز موهایتان را سشوار نکشید. وقتی موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می‌دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می‌دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 19:51 ::  نويسنده : NASEH

طبق تحقیقات جدید در دانشگاه ساسکس- لید اگر یک موسیقی توسط یک نوازنده نواخته شود تاثیرات تسلی بخش تری بر انسان نسبت به اجرا توسط کامپیوترهای هوشمند دارد.

عصب شناسان واکنش مغز را به آهنگ پیانو مورد مشاهده قرار دادند و دریافتند هنگامی که یک آهنگ توسط کامپیوتر پخش می شود به اندازه زمانی که توسط یک نوازنده حرفه ای نواخته می شود در تحریک احساسات قوی نیست.

دکتر« استفان کوئلچ» سرپرست تحقیقات در موسسه ماکس پلانک در لایپزیک، گزیده ای از آهنگ های کلاسیک پیانو را برای افراد غیر متخصص در امر موسیقی پخش کرد و سپس پاسخ های الکتریکی مغز و همچنین رسانایی پوست را مورد اندازه گیری قرار داد( تعریق به عنوان نتیجه پاسخ به هیجانات بر رسانایی پوست تاثیر دارد).

اگرچه شنونده ها هیچ گونه دستگاهی را نمی نواختند و خود را در این امر غیرمتخصص می دانستند اما مغز این افراد فعالیت الکتریکی واضحی در مقابل تغییرات نشان می داد؛ در واقع این واکنش نشان می دهد مغز دستور زبان موسیقی را فهمیده است. اما این واکنش هنگامی که همین آهنگ توسط یک نوازنده اجرا و بخش شد افزایش پیدا کرد.

دکتر کوئلچ می گوید” برای ما بسیار جالب است که واکنش های هیجانی ما به آکوردهای غیر منتظره هنگامی که با بیانات هیجانی( اجرای موسیقی با احساسات) در موسیقی اجرا می شوند قوی تر است. این یافته نشان می دهد که چگونه نوازنده ها پاسخ هیجانی به یک آکورد خاص را با اجرایشان افزایش می دهند”.

این مطالعه همچنان نشان می دهد هنگامی که یک موسیقی توسط یک پیانیست اجرا می شود مغز بیشتر به دنبال معنای موسیقی می رود.

دکتر کوئلچ می افزاید” این شبیه به زمانی است که مغز در پی آن است که بفهمد کلمات به چه معنایی هستند. نتایج تحقیق ما بیان می کند در واقع نوازنده ها به هنگامی که آهنگی را می نوازند، چیزی به ما می گویند. پاسخ مغز نشان می دهد وقتی یک پیانیست یک قطعه را با احساس اجرا می کند، قطعه مورد نظر توسط شنونده ها به عنوان یک چیز معنادار دریافت می شود حتی اگر آن ها هیچ آموزش تخصصی موسیقی ندیده باشند “.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب